تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه 98

به گزارش چاپار بلاگ، آمار منتشر شده از سوی دفتر وزارت راه و شهرسازی در مورد میزان رشد قیمت مسکن در آذرماه 98 واکنش هایی را در پی داشته است.

تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه 98

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آمارهای جالب آذرماه 98 از شرایط بازار معاملات و تعداد خرید و فروش مسکن در تهران می گوید که قیمت مسکن در پایتخت با رشد 6.8 درصدی روبرو شده است.به گزارش خبرنگاران این آمار در شرایطی توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک به این گزارش ها واکنشی جدی نشان داده و گفته است آمارهای استخراج شده به هیچ وجه صحیح نبوده و مسکن بیش از این کشش رشد قیمت ندارد. قلی خسروی این آمارها را غرض ورزی بعضی کارشناسان مطرح نموده و اظهار داشته است: مسکن کشش رشد قیمت را ندارد چرا که قدرت خرید متقاضیان به شدت کاهش یافته است. حتی این ادعا که منطقه یک تهران رشد بالایی در قیمت مسکن داشته است توسط رئیس اتحادیه شمیرانات به شدت تکذیب شده است.

بر اساس گزارش اخیر دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شرایط خرید و فروش مسکن در تهران تا خاتمه آذرماه امسال تعداد 50 هزار و 247 مبایعه نامه ثبت شده است که این تعداد، نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است. همچنین در دوره زمانی مذکور، هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی به طور میانگین 12 میلیون و 890 هزار تومان معامله شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی 7 میلیون و 561 هزار تومان معامله می شد، افزایش بیش از 70 درصدی را تجربه نموده است.

تعداد 42 هزار و 271 پروانه ساختمانی صادر شده تا خاتمه آذرماه سال 98 بیانگر کاهش 17.6 درصدی نسبت به سال گذشته است. تعداد کل مبایعات ثبت شده در آذرماه امسال 9 هزار و 664 بوده که نسبت به ماه گذشته رشد بیش از 137 درصدی را تجربه نموده است. همچنین، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در آذرماه 13 میلیون و 474 هزار تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با میانگین قیمت 9 میلیون و 631 هزار تومان، نزدیک به 40 درصد افزایش و نسبت به ماه قبل با میانگین قیمت 12 میلیون و 617 هزار تومان، 6.8 درصد افزایش را نشان می دهد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1784

به "تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید