توسعه 500 هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه بیش از 500 هکتاری باغات استان در سال گذشته اطلاع داد.

توسعه 500 هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته

جهت دریافت خدمات پلان دوبلکس کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

رضا زارعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: 310 هکتار از این باغات از نوع باغات مدرن بوده و مابقی به باغات شیبدار که عمدتاً باغات دیم هستند، اختصاص دارد.

زارعی گفت: عمده باغات مدرن ایجاد شده طی سال گذشته در استان شامل باغات انگور آبی، گردو، پسته، سیب، انار و گیلاس بوده و باغات دیم اراضی شیب دار هم به انگور، بادام، گل محمدی و مقادیر محدودی زرشک اختصاص داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیشترین توسعه باغات را در شهرستانهای صحنه، کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد بودیم، هر چند در همه شهرستان های استان کم و بیش توسعه باغات را داشتیم.

زارعی سپس با بیان اینکه سطح باغات استان کرمانشاه تا سال گذشته 41 هزار و 354 هکتار بود، گفت: هم اکنون این سطح به 41 هزار و 860 هکتار رسیده است.

زارعی با بیان اینکه شهرستان صحنه با 8300 هکتار بیشترین باغات استان کرمانشاه را دارد، گفت: شهرستان کرمانشاه با 4900 هکتار و شهرستان قصرشیرین نیز با حدود چهار هزار هکتار دومین و سومین شهرستانهای با بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه هستند.

زارعی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان باغ داریم، گفت: سالانه 310 هزار تن انواع محصولات باغی در این استان فراوری می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات در استان کرمانشاه، گفت:ت وسعه باغات به ویژه باغات گرمسیری در استان توجیه پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2346

به "توسعه 500 هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 500 هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید