تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود شرایط معیشتی

به گزارش چاپار بلاگ، صدها مراکشی در شهر الفنیدق در شمال این کشور برای دومین هفته پیاپی تظاهرات نموده و بهبود شرایط مالی و اجتماعی خود را خواهان شدند.

تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود شرایط معیشتی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرکنندگان مراکشی در شهر الفنیدق با سر دادن شعارهایی بهبود شرایط اجتماعی، ایجاد جایگزین هایی برای معیشت متکی بر قاچاق ساکنان این شهر و آزادی چهار مراکشی را که در اعتراضات آدینه گذشته بازداشت شده بودند، خواهان شدند.

از زمانی که رباط تصمیم گرفت گذرگاه شهر سبته (تحت حاکمیت اسپانیا) را در دسامبر 2019 به شکل قطعی مسدود کند، ساکنان شهر الفنیدق دچار بحران مالی و اجتماعی شدیدی شدند.

اقتصاد ساکنان این شهر تا حد زیادی بر قاچاق کالاها از سبته و فروش آنها در داخل مراکش راسخ است و دهه ها است این شکل از تجارت منبع درآمد بسیاری از ساکنان این شهر است.

مسؤولان رباط با شکل گیری این اعتراضات روز سه شنبه اعلام کردند که اقداماتی را برای تحقق توسعه مالی در الفنیدق و شهرهای مجاور آن در پیش می گیرند.

علاوه بر شهر سبته، شهر ملیلیه با وجود اینکه در دورترین نقطه شمالی مراکش واقع شده، تحت حاکمیت اسپانیا است.

رباط این دو شهر را دو حفره اشغال شده توسط اسپانیا می داند که آن دو را با حصار سیم خاردار به طول حدودا شش کیلومتر محاصره نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14521

به "تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود شرایط معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود شرایط معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید