تشریح دلایل فرافکنی ریاض درباره حمله بقیق از نگاه شخصیت مخالف عربستانی

به گزارش چاپار بلاگ، یکی از شخصیت های مخالف رژیم سعودی، علت فرافکنی عربستان در ارتباط با حمله به تاسیسات نفتی بقیق و خریص و متهم کردن ایران و عراق در این زمینه را تشریح کرد.

تشریح دلایل فرافکنی ریاض درباره حمله بقیق از نگاه شخصیت مخالف عربستانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمزه حسن از شخصیت های مخالف رژیم سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر به علت واکنش مقامات سعودی به حمله به دو پالایشگاه نفتی منطقه بقیق و خریص پرداخت و نوشت: ریاض از ترس اذعان به توان ارتش و کمیته های مردمی یمن، این حمله را به تهران و بغداد نسبت داده است.

حمزه حسن افزود: در حالی که همه جهان سرگرم پیامدهای حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به شریان اقتصادی عربستان و فلج کردن تولید نفت در دو پالایشگاه بقیق و خریص هستند، مسئولان سعودی در تلاش هستند که وسعت حمله را کم جلوه دهند و انگشت اتهام را به سمت ایران و سایر کشورهای همجوار بگیرند و این امر سوالاتی را در ارتباط با پیامدهای عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن بر اقتصاد جهانی مطرح می کند.

وی شرح داد: ریاض نمی خواهد اذعان کند که دشمنش (ارتش و کمیته های مردمی یمن) قوی شده است و می تواند بنیان های اقتصادی عربستان و چه بسا خود حکومت سعودی را تهدید کند و به خاطر اینکه مقامات سعودی خواهان ادامه دادن به جنگ هستند، پس برای آنها بهتر است که حمله به بقیق و خریص را به طرفی قویتر از نظر خودشان یعنی ایران منتسب کنند. این امر باعث می شود که عربستان به عنوان کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته و قربانی شده است، معرفی شود.

حمزه حسن با اشاره به اینکه رژیم سعودی برای مقابله با وضعیت خود گزینه ای پیشرو ندارد، نوشت: عربستان عملا نمی تواند جنگ دیگری علیه کسی به راه بیندازد، زیرا در باتلاق یمن گرفتار شده است و نمی تواند کاری انجام دهد. رژیم سعودی ضعیف تر از آن است که بتواند جبهه های جدید جنگ را در شمال یا جنوب بگشاید.

وی افزود: تنها کاری که ریاض می تواند انجام دهد این است که فریاد بزند و بگوید که اقتصاد جهان را نجات دهید. علیه ایران که به زعم سعودیها دریانوردی را تهدید می کند، وارد عمل شود و اعراب بیایید با هم جمع شویم و محکوم کنیم. اما بعد از آن می خواهد چه کار کند؟

این شخصت مخالف رژیم سعودی شرح داد: ریاض در این زمینه دل به آمریکا بسته است، اما ترامپ که آخرین گزینه هایش یعنی تحریم اقتصادی و نفتی علیه ایران راه به جایی نبرده است، دیگر گزینه ای در برابر ایران ندارد. عربستان نیز گزینه ای در برابر ایران و یمن ندارد؛ مگر اینکه تغییری رادیکالی در رویکردهای سیاسی انجام دهد.

وی گفت: اگر به فرض محال خواسته باشیم ایران را در پس پرده هر چیزی بدانیم باید بگوییم که این رژیم سعودی بود که با تفاهم با دولت ترامپ تولید نفتی خود را به خاطر نبود نفت ایران در بازار افزایش داد و در ایجاد فضای جنگ شریک شد. اما در موضوع یمن نیز ریاض نیاز دارد که از درخت پایین آمده و جنگ را متوقف کند، زیرا در غیر این صورت، بدتر از این هم در انتظارش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 333

به "تشریح دلایل فرافکنی ریاض درباره حمله بقیق از نگاه شخصیت مخالف عربستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح دلایل فرافکنی ریاض درباره حمله بقیق از نگاه شخصیت مخالف عربستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید