ترامپ بخش فرماندهی فضایی دوران جنگ سرد را احیا کرد

به گزارش چاپار بلاگ، دولت ترامپ امروز بخش فرماندهی فضایی آمریکا را پس از یک وقفه 17 ساله مجددا احیا کرد.

ترامپ بخش فرماندهی فضایی دوران جنگ سرد را احیا کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور امروز از بازگشت بخش فرماندهی فضایی ایالات متحده خبر دادند. بخشی از نیروی هوایی که از زمان جنگ سرد تاکنون 17 سال متوقف شده بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: احیای فرماندهی فضایی ایالات متحده به معنای تضمین حمایت از منافع آمریکا در فضا است، اما می تواند با نیروی فضایی (شاخه ششم ارتش آمریکا که ترامپ امیدوار است آن را راه اندازی کند) یا بخش فرماندهی فضایی نیروی هوایی موجود که بر عملیات های نیروی هوایی آمریکا در فضا متمرکز است، اشتباه گرفته گردد.

ترامپ امروز در یک رویداد گفت: خطرات علیه کشور دائما در حال تکامل هستند و ما نیز باید در برابر آنها چنین باشیم. اکنون کسانی مایل به آسیب رساندن به ایالات متحده هستند و به دنبال این هستند که ما را در فضا به چالش بکشند، این صحنه یک بازی کاملا متفاوت خواهد بود.

به گزارش NPR، فرماندهی فضایی احیا شده نخستین بار توسط نیروی هوایی در سال 1985 تأسیس شد. از آنجا که جنگ سرد در حال گرم شدن بود، این بخش به منظور هماهنگی کوشش های دفاع موشکی و نظارتی تاسیس شد. اما در سال 2002، تمرکز نظامی به سمت تروریسم رفت و فرماندهی فضایی در بخش فرماندهی استراتژیک متحد ادغام شد و در حمله افغانستان به رهبری ایالات متحده مجددا مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سال گذشته ترامپ به پنتاگون دستور داد بخش فرماندهی فضایی را از فرماندهی استراتژیک جدا کند و یک نهاد مستقل برای مسئولیت های مربوط به فضا ایجاد کند. این شامل دفاع از ماهواره های آمریکایی، حمایت از سربازان از مدار زمین و برنامه ریزی برای جنگ های فضایی در آینده است.

ترامپ همچنین خواهان ایجاد شاخه ششم ارتش مربوط به فضا است، اما این امر به تأیید کنگره احتیاج دارد. در این میان، احیای فرماندهی فضایی می تواند به توسعه و استقرار هر چه سریعتر شاخه ششم ارتش به محض دریافت چراغ سبز از کنگره یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 239

به "ترامپ بخش فرماندهی فضایی دوران جنگ سرد را احیا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بخش فرماندهی فضایی دوران جنگ سرد را احیا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید