تخصیص تن خواه 20 میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/گیلان معاون رئیس جمهور با اشاره به تخصیص تن خواه 530 میلیارد تومانی برای ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: تا فردا 20 میلیارد تومان تن خواه به حساب استان واریز می گردد.

تخصیص تن خواه 20 میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان

محمدباقر نوبخت امشب در گفت وگوی تلفنی با خبر صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به اقدامات دولت در استان های مختلف به ویژه گیلان به دنبال شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از مدت ها قبل که بحث شیوع بیماری کرونا مطرح شد، وزارت بهداشت این ماموریت را پیدا کرد که از مرزهای کشور به ویژه مبادی ورودی مراقبت و موارد مشکوک را به نحو شایسته مدیریت و در صورت احتیاج قرنطینه کند تا بتوانیم برای هموطنان مصونیت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر کشورهای جهان درگیر کرونا هستند، توضیح داد: متاسفانه از هفته گذشته معین شد با وجود اقدامات و مراقبت های اجرا شده، انتقال کرونا به کشور صورت گرفته و دو استان قم و گیلان شاهد ابتلا به ویروس کرونا و فوت بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا، اضافه نمود: ماموریت وزارت بهداشت فراتر رفته و مسئولیت ستاد مذکور که با حضور دستگاه های ذیربط همراه است، به وزیر بهداشت سپرده شده است.

نوبخت از تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی در روز شنبه اطلاع داد و اظهار داشت: در این جلسه همچنین اختیارات ویژه به وزیر بهداشت داده شد تا به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا بتواند از همه ظرفیت های کشور استفاده و با سرعت عمل کند.

وی از پرداخت 530 میلیارد تومان تن خواه به وزارت بهداشت طی دیروز اطلاع داد و اضافه نمود: این اعتبار توسط وزارت بهداشت در استان های مورد احتیاج برای صیانت از سلامت هموطنان استفاده خواهد شد. طی گفت وگو با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان های قم و گیلان نیز این اطمینان را دادیم که به عنوان سازمان برنامه و بودجه و در راستای سیاست دولت، موظف به تامین اعتبار لازم جهت صیانت از سلامت مردم و پیشگیری از بیماری هستیم و همه هزینه ها را تقبل می کنیم.

معاون رئیس جمهور از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار ایجاد بیمارستان سیار و فراهم کردن کیت های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در صورت احتیاج اطلاع داد و گفت: اعتبار 530 میلیارد تومانی کل کشور را تحت پوشش قرار می دهد، اما برای قم و گیلان اعتبار ویژه در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه طی مذاکرات اجرا شده با استاندار گیلان تا فردا 20 میلیارد تومان تن خواه به حساب استان واریز می گردد، اظهار داشت: کرونا یک مسئله جهانی است و دورانی دارد لذا امیدواریم این شرایط را پشت سر بگذاریم و دولت در کنار مردم است. همچنین نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت به گیلان اعزام شده تا کارها را سریعا پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2438

به "تخصیص تن خواه 20 میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص تن خواه 20 میلیاردی مقابله با کرونا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید