بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری آمریکا درباره کرونا

به گزارش چاپار بلاگ، مجلس نمایندگان آمریکا امروز 26 اردیبیهشت یک بسته تاریخی حمایت های اقتصادی مرتبط با شیوع کروناویروس به ارزش سه تریلیون دلار تصویب می نماید.

بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری آمریکا درباره کرونا

به گزلارش خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز آدینه یک بسته تاریخی حمایت های اقتصادی مرتبط با شیوع کروناویروس به ارزش سه تریلیون دلار تصویب می نماید را که باعث سرازیر شدن مستقیم تر و بیشتر پول به جیب آمریکایی ها و همچنین تقویت اعتبارات برای دولت های محلی و ایالات و سازمان پست آمریکا می گردد به تصویب برساند اما کاخ سفید تهدید به وتوی این قانون نموده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، مجلس نمایندگان آمریکا در حالی در آستانه تصویب این بسته یاریهای اقتصادی سه تریلیون دلاری برای مقابله با تبعات کروناویروس قرار گرفته است که احتمالا این قانون در مجلس سنا ناکام خواهد ماند.

انتظار نمی رود سنای آمریکا که در کنترل جمهوری خواستار است با این قانون حمایت اقتصادی موافقت کند اما نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از موافقتش با مذاکره بر سر این مساله خبر داده است.

پلوسی در اظهاراتی با تایید وجود مشکلاتی بر سر راه قانون شدن این لایحه گفت: ما داریم پیشنهادمان را روی میز می گذاریم. ما با مذاکره مسئله ای نداریم.

پلوسی در نامه ای به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرد، جمهوری خواستار قبلا از بسیاری از اولویت های لحاظ شده در این لایجه جدید موافقت نموده بودند.

او نوشت: باید متذکر شویم که قبلا جمهوری خواستار طی چهار قانون حمایتی قبلی مربوط به شیوع ویروس کووید-19 در کنگره از بیش از 80 درصد اولویت های موجود در قانون اخیر مجلس نمایندگان حمایت نموده اند. ما افتخار می کنیم به این که چطور به دنبال تقویت این مشارکت دو حزبی بوده و چشم به مذاکراتی به نفع مردم داریم.

این قانون پیشنهاد دربردارنده دور دومی از پرداخت مستقیم پول به آمریکایی ها، مبلغ یک تریلیون دلار یاری به دولت های محلی، ایالات و قبایل شدیدا درگیر با فشارها و تبعات شیوع کروناویروس، یاری هایی برای نیروهای ضروری خط مقدم مبارزه با ویروس، تمدید مزایای بیکاری و دیگر تدابیر ارائه شده از سوی دموکرات ها است.

این بسته در صورت تصویب شدن نزد هر دو مجلس کنگره آمریکا، تبدیل به بزرگترین و بالاترین بسته اقتصادی در تاریخ آمریکا شده و حتی بیشتر از بسته 2.2 تریلیون دلاری تصویب شده در ماه مارس در کنگره است.

جان باراسو، یک سناتور جهوری خواه اخیرا گفت: این بسته تصویب نخواهد شد و مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.

سناتور لیندسی گراهام نیز به خبرنگاران گفت این لایحه در همان لحظه ورود به سنا مرده است و از وجود تعداد بیش از حد زیاد بندهای غیرمرتبط در این لایحه انتقاد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 5516

به "بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری آمریکا درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری آمریکا درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید