بایدن تغییراتی در فرمان ترامپ علیه چین ایجاد می نماید

به گزارش چاپار بلاگ، براساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تا دستور اجرایی دوران ترامپ علیه سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکت هایی که به ارتباط ادعایی با ارتش چین متهم می شوند، تغییر دهد.

بایدن تغییراتی در فرمان ترامپ علیه چین ایجاد می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در نوامبر 2020 یک دستور اجرایی را به امضا رساند که طبق آن شرکت های آمریکایی از سرمایه گذاری در شرکت هایی که به اعتقاد کاخ سفید با ارتش چین مرتبط بودند، منع می شدند.

شبکه بلومبرگ همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بایدن در روز های آینده یک دستور اجرایی را به امضا می رساند که طبق آن، وزارت خزانه داری آمریکا موظف می گردد فهرستی از نام شرکت هایی تهیه کند که احتمالا بابت ارتباطات با ارتش چین با مجازات های اقتصادی روبرو می شوند.

بدین ترتیب، سیاست ارائه شده از طرف ترامپ که طبق آن وزارت دفاع آمریکا مسوول شناسایی نقض های احتاقتصادی این ممنوعیت شناخته می شد، تغییر خواهد نمود.

براساس گزارش ها، ضوابط درج نام شرکت ها در لیست سیاه و همچنین درگیر کردن نهاد هایی که در بخش های دفاعی یا شناسایی فعالیت دارند، تغییر خواهد نمود. این در حالیست که فرمان اجرایی دوره ترامپ شرکت هایی را هدف می گرفت که گمان می رفت وابسته به ارتش چین باشند.

بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد، آن طور که گفته می گردد، کابینه ترامپ نام بیشتر شرکت هایی که هم اکنون در لیست سیاه قرار دارند، حفظ می نماید و همزمان نهاد های جدیدی را طبق این فرمان اصلاح شده به آن می افزاید. همچنین انتظار می رود وزارت خزانه داری آمریکا در زمان تدوین این لیست با وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون رایزنی کند.

اقدام بایدن پس از آن انجام می گردد که دو شرکت چینی با موفقیت توانستند فرمان دوره ترامپ را به چالش بکشیند و موجب شدند تا دولت جدید آمریکا تغییرات در این سیاست را مورد آنالیز قرار دهد. دولت بایدن میخواهد تا با ارجاع مسوولیت ها به وزارت خزانه داری، موضع حقوقی برای جریمه شرکت ها را تحکیم کند.

این تغییرات همچنین در شرایطی انجام می گردد که قانونگذاران آمریکایی خواستار موضع سخت گیرانه تر علیه پکن شده اند. اخیر گروهی از دموکرات ها و جمهوری خواستار با ارسال نامه ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از او خواستند تا نام نهاد هایی که گمان می رود با ارتش چین ارتباط دارند، منتشر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16611

به "بایدن تغییراتی در فرمان ترامپ علیه چین ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن تغییراتی در فرمان ترامپ علیه چین ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید