ایران باید تا انتخابات آمریکا هوشیاری و خویشتنداری خود را حفظ کند

به گزارش چاپار بلاگ، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان این که مساله آمریکا دیگر برجام نیست بلکه به بازی دریافت قطعنامه های شورای امنیت و شیوه حقوقی حل و فصل اختلافات است، گفت: همه این مسائل نشان می دهد مسیری که ما آمدیم هوشمندانه بوده است.

ایران باید تا انتخابات آمریکا هوشیاری و خویشتنداری خود را حفظ کند

دیاکو حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در ارزیابی خود از این که شورای امنیت بار دیگر نامه و درخواست آمریکا برای استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران را رد کرد، گفت: آمریکایی ها زمانی که در برجام فعالیت و حضور داشتند، می توانستند از مکانیسم ماشه استفاده کنند، البته شاید آن زمان ترامپ فکر می کرد با خروج از برجام دیگر نیازی به این کارها نباشد و تحریم ها اتوماتیک باز می شود.

وی شرح داد: اما برخلاف تصور آمریکا، ایران ایستادگی کرد و می بینیم که طی دو سال اخیر معادلات تغییر یافت شاید اگر ترامپ به می 2018 برشود طور دیگری رفتار می کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین بیان نمود: در شرایط موجود آمریکا مستاصل و ناامید است و توجهی به اعتبار شورای امنیت با این زورگویی نمی کند و می خواهد پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برجام را نابود کند و ایران از برجام خارج شود.

حسینی خاطر نشان کرد: ترامپ می خواهد این گزاره را باور کند که ایران در مدت کوتاهی که او صحبت می کند، با ترامپ وارد مذاکره می شود و برای پیشبرد این جنگ روانی نابودی برجام ضرورت دارد.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه ابراز کرد: البته به این معنا نیست که آرزوی ترامپ و آمریکا محقق شود، چون از نگاه آمریکا مساله دیگر برجام نیست، به بازی دریافت قطعنامه های شورای امنیت و شیوه حقوقی حل و فصل اختلافات بین کشورهاست و اگر به همین منوال پیش برود باعث بی نظمی گسترده در جهان می شود.

وی تاکید کرد: همه این ها نشان می دهد مسیری که تا به امروز آمدیم هوشمندانه بوده و باید با کشورهایی که متوجه انگیزه و نیات آن ها هستیم همکاری بیشتری داشته باشیم.

حسینی با تاکید بر این که حفظ خویشتنداری برای ما ضرورت دارد، گفت: آمریکایی ها ممکن است خارج از چارچوب ها دست به تحریم بزنند و این از سوریه و عراق گرفته تا خلیج فارس اتخاذ شود و تلاش کنند همراهی بیشتر کشورها در شورای امنیت را فراهم کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان تاکید کرد: بنابراین هوشیاری و خویشتنداری ایران تا زمان انتخابات آمریکا لازم است زیرا در حال حاضر اضطراب فوق العاده در آمریکا وجود دارد و ممکن است منجر به رفتارهای ماجراجویانه و غیر عاقلانه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8801

به "ایران باید تا انتخابات آمریکا هوشیاری و خویشتنداری خود را حفظ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران باید تا انتخابات آمریکا هوشیاری و خویشتنداری خود را حفظ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید