ایران افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را محکوم کرد

به گزارش چاپار بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه، بار دیگر حمایت ایران از دولت و مردم مقاوم سوریه را اظهار داشت و خواهان لغو تمامی تحریم های ضد بشری علیه این کشور شد.

ایران افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را محکوم کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را اقدامی غیرقانونی و خلاف مبانی انساندوستانه خواند و ضمن محکوم کردن آنها اضافه کرد: بیشترین تبعات منفی و آسیب های چنین تحریم هایی متوجه مردم و شهروندان عادی سوریه خواهد شد.

موسوی از تحریم به عنوان حربه ای غیر انسانی یاد کرد که مستقیماً حقوق بشر را به مخاطره جدی می اندازد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه بار دیگر تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از دولت و مردم مقاوم سوریه اعلام داشته و خواهان برچیده شدن و لغو تمامی تحریم ها ضد بشری علیه این کشور است تا بتوانند علاوه بر تامین نیازمندی های اولیه خود، خرابی های ناشی از هجمه های گروه های تروریستی مورد حمایت غرب به زیر ساخت های این کشور را با یاری جامعه جهانی بازسازی نمایند.

به گزارش فارس، با شروع ماه جدید میلادی (ژوئن) قانون آمریکا علیه سوریه موسوم به سزار (یا قیصر) وارد فاز اجرایی شد؛ قانونی که تحریم های شدید علیه ملت سوریه وضع و محاصره مالی آن را تشدید نموده و بندهایی علیه متحدان دمشق دارد که آنها را از بازسازی سوریه و حمایت از دولت این کشور بازمی دارد.

چند ماه پیش، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام نمود، آمریکا با قانونی موسوم به قیصر قصد به زانو در آوردن سوریه را دارد، این قانون روسیه و ایران را هم هدف می گیرد، اما دمشق برای مقابله با فشارهای مالی و سیاسی آمریکا با متحدانش هماهنگ است و آنها اقدامات ویژه ای برای دور زدن این قانون آمریکا دارند.

حیان سلیمان معاون وزیر برق سوریه نیز در اظهاراتی اعلام نمود، این کشور گام های عملی برای مقابله با قانون آمریکایی موسوم به سزار را شروع نموده و بر حمایت متحدان خود در ایران، عراق، لبنان، روسیه و چین تکیه دارد.

ابراهیم الموسوی عضو فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان (فراکسیون الوفاء للمقاومه) نیز اخیرا بر شکست قانون جدید آمریکا علیه سوریه سزار برای تشدید تحریم ها علیه این کشور و حامیانش تأکید کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6060

به "ایران افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران افزایش تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید