ارزش رضایت یک گردشگر بیشتر از نوشتن دو هزار کتاب گردشگری

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اینکه ارزش رضایت یک گردشگر بیشتر از نوشتن دو هزار کتاب گردشگری است،گفت: هنوز توریست پذیر نشده ایم، زیرا توریست پذیری با مهمانپذیری متفاوت است و به میزان خدمات دهی میزبان بستگی دارد.

ارزش رضایت یک گردشگر بیشتر از نوشتن دو هزار کتاب گردشگری

از سفر با تور کانادا لحظه آخری لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، محمدحسن کرمانی با اشاره به اینکه هنوز کشور ما توریست پذیر نیست و این مسئله ربطی به مهمانپذیری ایرانی ندارد، زیرا سرویس دهی ما با ترکیه، مالزی، هندی ها و فیلیپین قابل مقایسه نیست، گفت: در کشورهای پیروز گردشگری از بدو ورود گردشگر نوع ادب فرق می نماید و آنها یاد گرفتند احترام بسیار برای گردشگر قائل شوند.

وی در نشست امضای تفاهم نامه بین انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با جامعه راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی با حضور تشکل های متعدد گردشگری خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها به اختلافات بخش های دولتی بپردازند زیرا اختلافات بخش های خصوصی باعث سوءاستفاده دولتی ها می گردد، درحالیکه اختلافات بخش های دولتی خانمانسوز است ولی در دعواهای چند تورگردان و آژانس اتفاق خاصی برای عرصه گردشگری رخ نمی دهد زیرا دعوا و جنگ صنوف خصوصی در گردشگری اصلاً تاثیر گذار نیست و باید دولتی ها را دریافت.

کرمانی بیان کرد: در عرصه گردشگری دو حوزه تئوری و عملی داریم که مهمترین امر در بحث عملی است زیرا اگر دو هزار جلد کتاب گردشگری نوشته گردد به اندازه ای فایده ندارد که یک گردشگر را در تور راضی نگه داشت.

وی با انتقاد از آموزش ها و امتحانات تورگردی در کشور که باید نمونه های پیروز خارجی در کشور بومی سازی گردد، گفت: این تفاهمنامه برای همکاری در زمینه آیین نامه ها، بخشنامه ها است زیرا هنوز یک دستورالعمل برای اصلاح اختلاف دیدگاه ها بین آژانس ها و تورگردان وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ما هنوز استراتژی درستی برای جذب گردشگر روسی و چینی نداریم و کمبود تورلیدر با زبان چینی و روسی و کم داشتن رستورانهای چینی آنچنان مهم نیست زیرا مثلاً چینی ها با هر توری که به ایران می آیند تورلیدر چینی زبان دارند بنابراین از این نظر باید به بحث داشتن استراتژی بپردازیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1826

به "ارزش رضایت یک گردشگر بیشتر از نوشتن دو هزار کتاب گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش رضایت یک گردشگر بیشتر از نوشتن دو هزار کتاب گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید