ابداع تست دقیق آنتی بادی کرونا در سنگاپور و چین

به گزارش چاپار بلاگ، محققان سنگاپوری و چینی از ابداع یک تست دقیق آنتی بادی کرونا خبر داده اند که به اختصار اس وی ان تی نامیده می گردد و با استفاده از آن می توان آنتی بادی های خنثی کننده ویروس کرونا را شناسایی کرد.

ابداع تست دقیق آنتی بادی کرونا در سنگاپور و چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، آنتی بادی هایی که در تست اس وی ان تی شناسایی می شوند قادر به مسدود کردن پروتئین هایی در ویروس کرونا هستند که به اتصال این ویروس به سلول های داخلی بدن میزبان یاری می نمایند.

تست یادشده بر روی دو گروه از بیماران در سنگاپور و چین آزمایش شده است. این دو گروه در چین و سنگاپور به ترتیب 250 و 375 نفر عضو داشته اند و دقت و حساسیت تست یادشده در خصوص هر دو گروه بین 95 تا 100 درصد بوده است.

کیت تست sVNT قادر به شناسایی یک ساعته آنتی بادی های مورد نظر است و معین می نماید آیا ویروس کرونا توانسته گیرنده های خود را به سلول های بدن میزبان پیوند زده و به آن نفوذ کند یا خیر.

یکی دیگر از مزایای این تست شناسایی گیرنده هایی در ویروس کرونا موسوم به آر بی دی است که آنتی بادی های ضد خود را هدف قرار می دهند. از همین رو تست یادشده کارکردهای تحقیقاتی و بالینی زیادی دارد. انجام این تست با نمونه گیری از خون بیماران انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7760

به "ابداع تست دقیق آنتی بادی کرونا در سنگاپور و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع تست دقیق آنتی بادی کرونا در سنگاپور و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید